سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین روش برای تمیز کردن کف های سخت

بهترین روش برای تمیز کردن کف های سخت

 

تمیز کردن کف چوب سخت پلی اورتان (برای کف نصب شده پس از 1970) با جارو برقی ، جارو کردن یا پاک کردن گرد و غبار سطح شروع می شود.

 

جاروبرقی کردن کفپوش های چوبی را روزانه یا حداقل هفته ای یک بار با خلا fit نصب شده برای کف کف چوبی جاروبرقی کنید. برای ماشین های معمولی ، مرکز اطلاعاتی Hardwood American توصیه می کند که در صورت امکان برس های چرخان داخلی یا میله های کوبنده را خاموش کنید.

 

جاروبرقی منظم به از بین بردن ذرات گرد و غبار و گرد و خاک که نقش اصلی در خراشیدن و تیرگی سطح کف دارند کمک می کند.

طرح های KW

وسیع. مرکز اطلاعاتی چوب سخت آمریکا می گوید انتخاب جارو با "نکات منفجر شده" که به عنوان انتهای الیاف مصنوعی نیز شناخته می شود ، مرحله اول است.

 

پاک کردن نم دار اگر می خواهید کف چوب های سخت خود را به طور طبیعی تمیز کنید ، تمیز کردن مرطوب باید با یک محلول ساده صابون خنثی با pH (مانند صابون ظرفشویی) و آب انجام شود. یا یک قطره پاک کننده ملایم مانند صابون روغن مورفی در یک سطل آب. یا یک راه حل با استفاده از محصولات مخصوص کفپوش چوبی ، مانند Eco Mist Colloid W ، Dr. Bonner’s یا Method.

 

در محافل تمیزکاری با وجدان ، بحث در مورد اینکه آیا توصیه می شود کف چوب های سخت را با سرکه و آب تمیز کنید ، می پیچد. در نهایت ، همه باید کاری را انجام دهند که بهترین نتیجه را داشته باشد. با این حال ، طی 10 سال گذشته این روش مورد پسند واقع شده است و اکنون اعتقاد عمومی بر این است که این محلول باعث می شود کف زودتر کسل شود و به اندازه آب و صابون ساده موثر نیست.

 

برای شروع تمیز کردن ، موپ را در محلول آماده شده مرطوب کرده ، کاملاً بیرون آورده و در جهت دانه چوب پاک کنید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. با کثیف شدن آب سطل ، آن را بیرون بریزید و دوباره پر کنید. بسیاری از کارشناسان (از جمله مارتا استوارت) معتقدند که شستن کف چوب های سخت با دستمال مرطوب با دست بهترین راهکار تمیز کردن است - مگر اینکه فیلم های مربع زیاد یا زانوهای معترض مشکل ساز باشند.

 

اما از چکیدن پارچه یا موپ در آب خودداری کنید. اگر طبقات شما خیس یا بدتر شد ، فوراً آنها را خشک کنید تا از ایجاد رگه ها جلوگیری کنید!

داخلی نسیم جیاناسیو

تکنیک دیگر: بعد از جارو کشیدن یا جاروبرقی کف ، محلول تمیز کننده مورد نظر خود را در یک بطری اسپری قرار داده و کف را غبارآلود کنید ، سپس از جهت پاک کردن دانه چوب یا یک پارچه و پاک کن از میکروفیبر خشک استفاده کنید.

 

لازم به ذکر است که تمیز بودن یک کف لزوماً به معنای براق بودن آن نیست. اگر کف جلای خود را از دست داده است ، شاید زمان آن رسیده باشد که به طور حرفه ای آن را اصلاح کنید. هر کاری که می کنید ، پایان پلی اورتان را واکس نزنید.

 

آنچه باید قبل از دوباره کاری کفپوش خود بدانید

ریکی اسنایدر

نحوه تمیز کردن کف های چوبی سخت و قدیمی

 

کفهای ناتمام یا موم زده شده ، مانند کف خانه های قدیمی و تاریخی و همچنین کفهایی که مهر و موم محافظ در آنها فرسوده شده است ، هرگز نباید با آب یا مواد شوینده مایع ، که ممکن است به چوب نفوذ کند ، لکه دار شود یا تار شود ، تصفیه شود. در عوض ، به گفته متخصصان نظافت ، جارو زدن با جارو براق نرم و جاروبرقی باید به عنوان خط اصلی دفاع انجام شود. NWFA می گوید که از پاک کن فاصله بگیرید: هرگز کف مومی را خیس نکنید.

 

فراتر از مراقبت های اساسی ، کف زدن و واکس زدن کف های چوب سخت یک یا دو بار در سال باید آنها را براق نگه دارد.

 

کف شلک های سبک قدیمی در بیشتر خانه ها معمول نیست. با این حال ، اگر خود را صاحب افتخار این کفپوش های قدیمی می دانید ، مراقبت های منظم باید شامل جارو کردن و جاروبرقی اغلب باشد. از پاک کننده های آب و مایع خودداری کنید.

استفانی لارسن طراحی داخلی و همکاران

نحوه تمیز کردن کف های چوب سخت مهندسی شده

 

کفپوش چوبی مهندسی شده با روکش نازکی از چوب سخت که در بالای پایه تخته سه لا ذوب شده ایجاد می شود. این ماده از چوب های سخت معمولی مستحکم تر و با دوام تر است و در نتیجه به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است.

 

روش تمیز کردن این نوع چوب همان کفپوش های چوب سخت با اتمام اورتان است. با جارو کشیدن و جاروبرقی به صورت روزانه تمیز نگه داشته و در صورت لزوم از یک پاک کن کمی مرطوب استفاده کنید.

سینکلر کریستال

نحوه تمیز کردن کف های چوب سخت

 

کف های چوبی رنگ شده بیانی محکم را ارائه می دهند و روشی هوشمندانه برای استتار کف کف چوب به شکل نه چندان مناسب است. برای تمیز کردن کف چوبی رنگ شده ، مرتباً جارو برقی ، جاروبرقی یا گرد و غبار بزنید. با دور ماندن از مواد پاک کننده ساینده و انتخاب یک محلول آب و صابون ساده برای پاک کردن نم ، از خراشیدن و آسیب رساندن به سطح رنگ آمیزی خودداری کنید. کارشناسان پیشنهاد می کنند برای جلوگیری از ایجاد رطوبت و رطوبت غیر ضروری ، سطح را سریعاً با دست خشک کنید.