سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تمیز کردن و مراقبت از لباس ها و پارچه های بامبو

نحوه تمیز کردن و مراقبت از لباس ها و پارچه های بامبو

هنگامی که محتوای پارچه و برچسب های مراقبتی از آن ملافه های تخت و حوله حمام مانند دستمال های Cariloha را بررسی می کنید ، ممکن است از دیدن پارچه ساخته شده از بامبو متعجب شوید. اما چگونه لباس ها و پارچه های بامبو را می شویید تا نرم و لطیف بمانند؟

 

 

بامبو یک الیاف گیاهی طبیعی مانند پنبه و کتان است. با این حال ، بسیاری از الیاف بامبو تحت شیمیایی قرار گرفته اند و ممکن است به عنوان ریون برچسب گذاری شود. همیشه برچسب های مراقبت از هر مورد خاص را از نظر دستورالعمل سازنده برای بهترین مراقبت بررسی کنید. اگر لباس فرم ساختاری داشته باشد ، مانند کت خیاطی ، ممکن است به خشکشویی نیاز داشته باشد زیرا رابط هایی که به آن وضوح می دهند ، پس از شستشو شکل خود را از دست می دهند.

 

 

نحوه شستن لباس بامبو

شوینده شوینده منظم

دمای آب سرد تا گرم

چرخه واشر مطبوعات آرام یا دائمی

چرخه خشک کن گرما کم یا خشک هوا

روش های درمانی خاص از سفید کننده کلر استفاده نکنید

تنظیمات اتو کم است

معیارهای پروژه

چند عامل وجود دارد که باید قبل از شستن بامبو به خاطر بسپارید.

 

 

زمان کار: 30 دقیقه تا 1 ساعت (بسته به میزان آلودگی کالا)

 

 

زمان کل: 2 ساعت

 

 

سطح مهارت: مبتدی

 

 

آنچه شما نیاز دارید

تدارکات

پودر لباس شویی

حذف لکه

سفید کننده پایه اکسیژن

روغن کاج یا ضد عفونی کننده فنلی (اختیاری)

ورق های نرم کننده یا خشک کن پارچه ای (اختیاری)

 

ابزارها

واشر یا سینک بزرگ برای شستن دست

خشک کن اتوماتیک ، بند لباس در فضای باز یا قفسه خشک کن داخلی

بخار اتو یا لباس

مواد برای شستن پارچه های بامبو

 صنوبر / Letícia Almeida

دستورالعمل ها

پیش از لک کردن هر لکه ای

پاک کننده های لکه دار مبتنی بر آنزیم یا مقدار کمی ماده شوینده سنگین مانند Tide یا Persil برای استفاده در لکه های پارچه های بامبو ایمن هستند. مقدار کمی در محل لک شده کار کنید و بگذارید حداقل 15 دقیقه قبل از شستشو کار کند. برای از بین بردن لکه های خاص ، دستورالعمل های مربوط به آن نوع لکه ها را دنبال کنید.

 

قبل از لکه های پارچه بامبو

از سفید کننده کلر خودداری کنید

پارچه های بامبو را می توان با سفید کننده کلر تضعیف کرد. برای از بین بردن لکه های سنگین یا در صورت نیاز به سفید یا روشن شدن پارچه ، از خیساندن مواد سفید کننده با پایه اکسیژن استفاده کنید. اگر نیاز به ضدعفونی ملحفه و حوله های بامبو است ، یک روغن کاج یا ضد عفونی کننده فنلی انتخاب کنید.

 

یک شوینده انتخاب کنید

بامبو را می توانید با مواد شوینده معمول لباسشویی شستشو دهید. اگر لباس به شدت آلوده است ، یک ماده شوینده سنگین را انتخاب کنید که حاوی آنزیم های کافی برای از بین بردن خاک باشد.

 

انتخاب شوینده

چرخه واشر و دمای آب را انتخاب کنید

چرخه ملایم برای لباسهای بامبو بهترین گزینه برای کمک به پارچه در لطافت است و می توان از چرخه طبیعی برای پارچه های بامبو استفاده کرد.

 

از آب سرد برای لباس های بامبو که کمی آلوده شده استفاده کنید. برای خاک سنگین و ملافه و حوله های بامبو ، درجه حرارت آب گرم را در واشر خود انتخاب کنید و اجازه دهید لباس قبل از شستشو حداقل به مدت 15 دقیقه در آب گرم و محلول مواد شوینده از قبل خنک شود تا خاک اضافی آن پاک شود. هرگز از آب داغ برای شستشوی منظم استفاده نکنید ، زیرا باعث جمع شدن پارچه می شود.

 

انتخاب چرخه شستشو

واشر را بارگیری کنید

برای جلوگیری از سوراخ کاری ، همیشه قبل از بارگذاری واشر ، همه دکمه ها و زیپ ها را ببندید و داخل لباس را بیرون دهید. ژاکت و لوازم جانبی بافتنی ساخته شده از الیاف بامبو باید با دست شسته شود تا از کشش جلوگیری کند.

 

بارگیری وسایل در واشر

بهترین گزینه خشک کردن را انتخاب کنید

لباس ها و پارچه های ساخته شده از پارچه های بامبو بافته شده باید برای رسیدن به بهترین نتیجه در هوا خشک شوند ، روی یک قفسه تاشو داخلی قرار بگیرند و یا از بند لباس بیرون آویزان شوند. ژاکت و لوازم جانبی بامبو بافتنی باید برای جلوگیری از کشش ، صاف خشک شوند. در صورت نیاز به خشک شدن سریعتر ، از چرخه حرارت کم خشک کن استفاده کنید و پارچه را در حالی که هنوز کمی مرطوب است بردارید. دمای بالا در خشک کن می تواند ورق ها و لباس های بامبو را کوچک کند.

 

ورق های بامبو خشک کن

از اتو خنک استفاده کنید

دمای آهن را نیز پایین نگه دارید. در صورت اتوکشی از اتوی خشک (بدون بخار) در محیط کم استفاده کنید. دمای بسیار زیاد هنگام اتو کردن می تواند باعث سوختن الیاف بامبو شود. سوزش یا زردی با شروع سوختن الیاف اتفاق می افتد. در حالی که می توان مقداری تغییر رنگ را از بین برد ، الیاف سوخته نمی توانند دوباره احیا شوند.

ذخیره لباس های بامبو

برای اینکه لباس بامبو در شرایط مطلوب باشد ، پیراهن ها را در کمد آویزان کنید تا از چروک شدن آن جلوگیری شود. هنگام نگهداری لباس های تا شده ، چین های کشیده یا کشوی اضافی ایجاد کنید زیرا این امر می تواند باعث شکستن الیاف شود.

 

چرا لباس و پارچه های بامبو را انتخاب کنید

بامبو به دلیل رشد سریع و بدون نیاز به سموم دفع آفات زیاد ، آب یا مراقبت ، به عنوان منبع جدیدی برای ساخت پارچه منفجر شده است. بامبو به سرعت احیا شده و حتی هنگام رشد هوا را تمیز می کند.

 

تقریباً همه بامبوهایی که برای تولید پارچه کشت می شوند در چین و تایوان یافت می شوند. این پارچه از بامبو Moso (Phyllostachys pubescens) ساخته شده است که در واقع یک چمن گرمسیری است. این بامبو تزئینی بلندی است که در باغها یافت می شود یا نوع مورد علاقه پانداها نیست. الیاف بامبو با دستکاری چمن ساخته می شوند تا زمانی که به رشته های نازکی جدا شوند. سپس اینها را برای بافتن یا بافندگی به نخ می ریزند.

 

پارچه بامبو مطلوب است زیرا لمس آن بسیار نرم ، بسیار جاذب است و حتی دارای برخی از خواص ضد باکتری طبیعی برای کاهش بوی تعریق در هنگام سایش است. به دلیل نرمی و لطافت پارچه ، برای هر فرد مستعد تحریک پوست مناسب است. توانایی پارچه در جذب رطوبت و کیفیت متخلخل آن را به پارچه ای قابل تنفس تبدیل می کند که به تنظیم دمای پوست نیز کمک می کند. لباس های بامبو در برابر چروک شدن مقاومت می کنند ، بدن را به خوبی می پوشانند و زیست تخریب پذیر هستند.

 

برای ایجاد ساختار اضافی به پارچه بامبو ، الیاف پنبه اغلب قبل از بافت اضافه می شوند. همچنین ممکن است لیبرا یا اسپندکس را به عنوان یک فیبر مخلوط پیدا کنید تا کمی کشش ایجاد کند. همیشه دستورالعمل های برچسب مراقبت از این پارچه های ترکیبی را دنبال کنید.