سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تمیز کردن و مراقبت از پارچه ویسکوز

نحوه تمیز کردن و مراقبت از پارچه ویسکوز

ویسکوز نوعی ابریشم مصنوعی است - غالباً ، هر دو اصطلاح با هم روی برچسب های محتوای فیبر به عنوان ویسکوز ریون استفاده می شود. لباس ویسکوز معمولاً فقط به عنوان خشک تمیز تعیین می شود زیرا پیچ خوردگی که در ماشین لباسشویی ایجاد می شود می تواند به الیاف آسیب برساند. خشک شدن با ماشین همچنین باعث تغییر شکل لباسهای ویسکوز می شود.

 

 

برای تمیز کردن لباس های گران قیمت یا ساختاری ویسکوز با رابط کاربری مانند بلیزر یا لباس رسمی ، آن را با تمیز کردن خشک بچسبانید. با این حال ، لباس های ساده ویسکوز مانند لباس های بدون خط ، تاپ و روسری را می توان با دست شست. تاپس و لباس های ویسکوز نصب شده پس از هر بار پوشیدن نیاز به شستشو دارند ، اما وسایلی مانند شلوارک و دامن به تمیز کردن های مکرر نیاز دارند.

 

 

شستن دست به اندازه کافی ملایم است تا از آسیب آن جلوگیری کند ، اما پارچه ویسکوز مرطوب را هرگز نمی پیچد و نمی پیچد. اگر استفاده از ماشین لباسشویی را انتخاب کردید ، لباس خود را درون کیسه توری قرار دهید ، در آب سرد بشویید ، چرخه آرام را انتخاب کنید و کمترین سرعت چرخش را انتخاب کنید.

 

نحوه شستن پارچه ویسکوز

 شوینده ملایم

 دمای آب سرد

 نوع چرخه فقط شستن دست

 چرخه خشک کردن فقط در هوا خشک است

 درمان های خاص فقط شستن دست

 تنظیمات آهن تنظیم حرارت / ابریشم متوسط

 

معیارهای پروژه

زمان کار: 30 دقیقه

 

 

زمان کل: 24 ساعت

 

 

سطح مهارت: متوسط

 

 

آنچه شما نیاز دارید

تدارکات

شوینده ملایم

حوله نخی ضخیم

آویز بالشتک (اختیاری)

 

ابزارها

غرق شدن یا یک حوض بزرگ

ماشین لباسشویی

لوازم تمیز کردن لباس ویسکوز

 صنوبر / داریا گروزا

دستورالعمل ها

شستن دست

یک سینک یا حوضچه را با آب سرد پر کنید و یک ماده شوینده ملایم اضافه کنید. مورد ویسکوز را به آرامی غرق کنید و دور خود را بچرخانید. اجازه دهید تا 30 دقیقه لباس خیس بخورد.

 

شخصی که لباس ویسکوز را در یک لگن غرق می کند

شستشو

وان را تخلیه کنید و سپس دوباره با آب سرد بیشتری پر کنید ، یا لباس را زیر شیر آب قرار دهید. ادامه دهید تا لجن ها از بین رفته و آب آن شفاف شود.

 

لباس ویسکوز در یک حوضچه آب سرد

آب را بردارید

پس از شستن دست ، آب اضافی را به آرامی فشرده کنید.

 

لباس ویسکوز را صدا می کند

رول کردن

لباس خیس را روی یک حوله نخی ضخیم قرار دهید و آن را بغلتانید تا بیشتر آب آن جذب شود.

 

بالا بردن لباس ویسکوز مرطوب در حوله

خشک هوا

اجازه دهید لباس خشک شود و در هوا خشک شود و یا روی آویز بالشتی آویزان شود تا خشک شود.

 

لباس ویسکوز را بچرخانید تا روی حوله خشک شود

تغییر شکل دهید

با شروع خشک شدن لباس ، لباس را به آرامی به شکل اولیه خود بکشید و شکل دهید. آن را مچاله نکنید زیرا باعث ایجاد چین و چروک هایی می شود که از بین بردن آن دشوار است.

 

تغییر شکل یک لباس ویسکوز مرطوب

پارچه ویسکوز چیست؟

ویسکوز و ریون هر دو از خمیر چوب یا سلولز ساخته شده اند. ویسکوز از طریق تیمار سلولز با هیدروکسید سدیم و دی سولفید کربن ساخته می شود. سپس محلول را به الیاف یا نخ هایی می ریزند که در نهایت پارچه ایجاد می شود. اصطلاح "ویسکوز" در سراسر اروپا و آسیا استفاده می شود و اصطلاحی جایگزین برای نام ریون در ایالات متحده است.

 

در حالی که پنبه ، کتان و پشم الیاف طبیعی در نظر گرفته می شوند ، ویسکوز به عنوان یک منسوجات پایه زیست در نظر گرفته می شود. این با سلولز (یک عنصر طبیعی) آغاز می شود ، اما باید به طور گسترده با مواد شیمیایی درمان شود تا به یک فیبر تبدیل شود. انواع دیگر پارچه های بیو ساخته شده از تفاله های بامبو ، گیاهان یا درختان ، مودال و لیوسل هستند.

 

الیاف ویسکوز یا نخ معمولاً به صورت پارچه های نرم ، صاف و تقریباً ابریشمی بافته یا بافته می شود. منسوجات ویسکوز بافتی با چرخاندن الیاف در حین تولید ساخته می شوند. وزن نخ ها می تواند از سبک برای آسترها تا سنگین برای ایجاد پارچه های پارچه ای و جلوبندی متفاوت باشد. ویسکوز غالباً با انواع دیگری از الیاف مانند لیکا ، اسپندکس ، ابریشم و پنبه ترکیب می شود. پارچه های ویسکوز بسیار مناسب تنفس و مناسب برای آب و هوای گرم و مرطوب هستند. برای عایق بندی از سرما ایده آل نیستند. الیاف به راحتی رنگ می شوند و مواد نهایی رنگ را حفظ می کنند.

اتو کردن

برای از بین بردن چین و چروک های پارچه های ویسکوز ، برای محافظت از پارچه ، از پارچه فشار دادن روی اتوی خود از درجه حرارت متوسط ??حرارت (تنظیم ابریشم) استفاده کنید. با این حال ، بخار موجود در آهن معمولاً بهترین راه برای از بین بردن چین های موجود در ویسکوز است. یک بخار لباس می تواند به خوبی کار کند تا چین و چروک پوست را آرام کند.

 

ذخیره پارچه ویسکوز

از آنجا که ویسکوز یک پارچه گیاهی است ، تمایل به جذب کپک دارد که به نوبه خود باعث از بین رفتن پارچه و آسیب دیدن آن می شود. کیف های نخی که جریان هوا را امکان پذیر می کنند برای بسته بندی لباس های ویسکوز شما ایده آل هستند. از ذخیره در سطل های پلاستیکی خودداری کنید زیرا آنها می توانند آب باقیمانده را که باعث رشد کپک می شود به دام بیندازند. قبل از انبار کردن ، وسایل بافتنی را تا کنید و قطعات ظریف می توانند روی کیسه های داخل کیسه پنبه ای باقی بمانند.

 

تعمیرات

به دلیل خاصیت ظریف بودن ، وصله یا دوخت ویسکوز می تواند مشکل باشد. اگر لباس شما سوراخ یا شکاف کمی دارد ، می توانید از یک نخ متناسب استفاده کنید و آن را از قسمت زیرین لباس به پشت بخیه بزنید. اگر ترجیح می دهید کار را به عهده یک حرفه ای بسپارید ، لباس های پاره شده خود را برای اصلاح به مغازه خیاطی بیاورید.

 

درمان لکه های روی پارچه ویسکوز

برای از بین بردن لکه های لباس ویسکوز ، بسته به نوع لکه نکات پیشنهادی حذف لکه را دنبال کنید. از مالش بیش از حد ناحیه لکه دار خودداری کنید زیرا باعث ایجاد ویسکوز می شود بسیار مهم است نخ های ضعیف شده و ضعیف می شوند و پارچه را فرسوده می گذارند.

 

نکاتی برای شستن پارچه ویسکوز

لباس ویسکوز را قبل از شستشو به داخل برگردانید تا رنگ و بافت آن حفظ شود.

وقتی ویسکوز مرطوب باشد ، سفت و محکم است زیرا پارچه ای بسیار جاذب است. وقتی آب از پارچه خارج شد ، دوباره نرم می شود.

ویسکوز تجمع استاتیک ندارد بنابراین استفاده از اسپری ضد استاتیک روی لباس ضروری نیست.

لباس های ویسکوز تمایل به جمع شدن دارند ، به همین دلیل مهم است که با آب سرد و خشک شدن هوا چسبیده باشید.