سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تمیز کردن و مراقبت از پتو و لباس های قلاب بافی

نحوه تمیز کردن و مراقبت از پتو و لباس های قلاب بافی

 

روتختی ، ژاکت ، کلاه و روسری قلاب بافی از گنجینه های خانگی هستند که برای دوام آنها برای سالها نیاز به مراقبت مناسب دارند. بسیاری از پتوهای قلاب بافی نیازی به شستشوی مداوم ندارند - معمولاً هر بار در یک فصل کافی است - مگر اینکه حیوانات یا اعضای خانواده نامرتب داشته باشید. لباس های قلاب بافی ممکن است پس از هر بار پوشیدن نیازی به شستن نباشند ، به خصوص اگر لباسی مانند پلیور لایه لایه یا پانچو باشد ، مگر اینکه به طور مکرر پوشیده شود. اگر مورد قلاب بافی است ، دستورالعمل های موجود در برچسب مراقبت را دنبال کنید.

 

 

صرفنظر از محتوای فیبر ، شستن دست لطیف ترین روش برای تمیز کردن پارچه قلاب بافی است و استفاده از واشر ترجیح داده می شود. یک شوینده ملایم (متناسب با محتوای فیبر نخ) انتخاب کنید و از آب سرد استفاده کنید. اگر حتماً باید از ماشین لباسشویی استفاده کنید ، لباسشویی جلو و بدون همزن وسط احتمال کشیدن لباس یا پتو را کم می کند.

 

 

نحوه شستن پتو و لباس قلاب بافی

شوینده ملایم

دمای آب سرد

نوع چرخه شستن دست (ترجیحی) یا شستشوی ماشین ظریف

چرخه خشک کردن نوع هوا خشک (ترجیحی) یا گرمای کم

دستورالعمل ویژه به تنهایی بشویید

تنظیمات اتو اتو نکنید

معیارهای پروژه

زمان کار: 1 ساعت

 

 

کل زمان: 24 ساعت

 

 

سطح مهارت: متوسط

 

 

آنچه شما نیاز دارید

تدارکات

مواد شوینده ملایم

حوله

سفره پلاستیکی یا وینیل سنگین (اختیاری)

 

ابزارها

دستشویی ، وان ، یا سطل

 

مواد لازم برای شستن پتوهای قلاب بافی

 صنوبر / آنا کادنا

دستورالعمل ها

شستشو

یک ظرف شستشو را با آب سرد پر کنید و مواد شوینده را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا مواد شوینده به طور مساوی توزیع شود. کالای قلاب بافی را به آرامی در محلول چرخانده و آنرا خرد نکنید و یا آنرا مالش ندهید.

 

زیرپوش قلاب بافی را در ظرف شستشو غوطه ور کنید

شستشو

مایع صابون را خالی کنید و برای شستشو آب سرد و تازه اضافه کنید. این روند را تکرار کنید تا آب شفاف و بدون لجن باشد.

 

اضافه کردن آب شیرین به حوضه

آب باقیمانده را خیس کنید

لباس خود را به آرامی بیرون آورده و به آرامی آن را روی حوضچه فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. اگر چیز بزرگی مانند پتو را می شوید ، می توانید از یک ورق به عنوان زنجیر استفاده کنید تا آن را از وان خارج کنید. هنگامی که بیشتر چکه ها متوقف شد ، مورد را از زیر پشتیبانی کرده و آن را به یک حوله خشک (یا چندین حوله) منتقل کنید. وقتی می خواهید مایع را جذب کنید ، آن را در حوله حلقه کنید ، کاملاً محکم فشار دهید (جوش نخورد).

 

برداشتن پتو از وان

دراز بکشید تا خشک شود

حوله خشک حمام دیگری را روی یک سطح صاف که به اندازه کافی بزرگ است و لباس شما را نگه دارد ، منتقل کنید. میزهای کارت کاملاً مناسب برای ژاکت های خشک کن هوا هستند و به طور معمول دارای روکش محافظ هستند. همیشه از سطح چوب با یک سفره وینیل زیر حوله محافظت کنید.

 

برای قطعات قابل توجه مانند پتو ، مقداری پلاستیک سنگین را روی زمین یا تخت پخش کنید تا از سطح محافظت شود و سپس حوله های خشک را روی پلاستیک قرار دهید. برای شروع فرایند خشک کردن ، قطعه را دراز کنید. احتمالاً بعد از چند ساعت باید حوله ها را تعویض کنید. مورد قلاب بافی را بطور دوره ای بچرخانید تا خشک شود. اگر پتو قابل شستشو در ماشین است ، معمولاً می توان آن را در خشک کن اتوماتیک با حرارت کم خشک کرد.

 

پتو را بیرون بگذارید تا خشک شود

تغییر شکل دهید

قطعه را فرم داده و تنظیم کنید تا زمانی که به شکل اصلی خود برگردد - از کشیدن یا کشیدن خودداری کنید.

 

تغییر شکل پتو قلاب بافی

نکات شکل دهی ژاکت

برای ژاکت ، دنده را به آرامی از ناحیه گردن ، مچ و کمر فشار دهید. بعد ، همه دکمه ها را ببندید ، یقه را جمع کرده و بازوها را صاف بگذارید تا خشک شود.

 

خشک

اجازه دهید تا 24 ساعت کالا خشک شود. اگر هنوز مرطوب است ، تکه را روی حوله جدید بزنید ، یک بار دیگر شکل دهید و بگذارید تا 24 ساعت دیگر بماند.

 

پتو قلاب بافی را صاف بگذارید تا خشک شود

الیاف نخ رایج چیست؟

نوع نخ مورد استفاده برای ساخت لباس قلاب بافی شما میزان دقت آن را تعیین می کند. اگر قلاب بافی را خودتان انجام داده اید ، برای دستورالعمل مراقبت به برچسب نخ مراجعه کنید. اگر کالای قلاب بافی را به عنوان هدیه تحویل گرفتید یا آن را در نمایشگاه صنایع دستی خریداری کرده اید ، از کارخانه فروشنده یا فروشنده س askال کنید.

 

پشم معمولی باید با دست در آب سرد شسته شود تا از احساس و جمع شدن جلوگیری شود. یک فرمول مواد شوینده تهیه شده برای شامپوی پشمی یا ملایم کودک انتخاب کنید. شوینده های مخصوص حاوی لانولین مانند اوکلان به حفظ الیاف پشم و افزایش مقاومت در برابر آب پشم کمک می کند.

پشم فوق العاده شستشو را می توان با چرخه آرام در آب سرد با دست یا ماشین شستشو داد.

نخ پنبه ای ، پارچه ای و رامی را می توان با چرخشی آرام و با استفاده از آب سرد یا گرم در ماشین لباسشویی شست.

نخ های اکریلیک و سایر نخ های مصنوعی را می توان با لباسشویی معمولی شما شست و خشک کرد زیرا کوچک نمی شود.

موارد ناشناخته فیبر باید با آب سرد شسته و خشک شود. ذخیره وسایل قلاب بافی

وسایل قلاب بافی را در کمد تاریک و خنک نگهداری کنید. به دلیل رطوبت و نوسان دما ، وسایل قلاب بافی را در زیرزمین و اتاق زیر شیروانی نگهداری نکنید. لباس ها و پتوها را تا کرده و در کیسه های نخی قابل حمل یا سطل های نگهداری قرار دهید. هرگز لباس قلاب بافی آویزان نکنید - وزن لباس خیلی زود کشیده می شود. در صورت ذخیره اشیای قلاب بافی کوچکتر از کاغذ بایگانی بدون اسید استفاده کنید.

 

تعمیرات

ترمیم وسایل قلاب بافی می تواند چالش برانگیز باشد. سوراخ های کوچک را می توان با دوخت دست با نخ یا نخ های همسان ، محکم کرد. با این حال ، اگر وقفه قابل توجه باشد ، ممکن است کاری غیر از خرید جایگزین یا بازکردن پروژه و قلاب بافی دوباره نباشد.

 

درمان لکه های لباس و پتوهای قلاب بافی

با درمان محلول با مواد شوینده سنگین ، بیشتر لکه ها از بین می روند. مواد شوینده را با انگشتان درون نخ قرار دهید و اجازه دهید قبل از شستشو به مدت 15 دقیقه بماند. برای دستورالعمل های خاص در مورد از بین بردن زنگ زدگی و تمیز کردن لکه ها ، با یک نمودار حذف لکه مشورت کنید.

 

نکاتی برای شستن لباس و پتوهای قلاب بافی

نخ های سفید پنبه ای و اکریلیک که زرد شده اند می توانند با خیساندن در محلول سفید کننده پایه اکسیژن ، روشن شوند. متاسفانه ، سفید کننده اکسیژن الیاف پشم را سفید نمی کند.

دوغ های قلاب بافی معمولاً برای سفت شدن بعد از شستن به نشاسته نشسته نیاز دارند. از نشاسته اسپری به آرامی در هر دو طرف استفاده کنید یا برای سفتی بیشتر دستورالعمل های نشاسته مایع را دنبال کنید. نشاسته را در حالی که به آرامی قطعه خود را به شکل می کشید ، یا مورد را به تکه های پلی استایرن ، مقوا یا صفحه اتو با سنجاق های ضد زنگ سنجاق کنید.

برای تعیین اینکه آیا کالای شما از الیاف طبیعی یا مصنوعی ساخته شده است ، رشته ای را که از یک منطقه پنهان گرفته شده امتحان کنید. نخ را با کبریت یا شعله روشن کنید. الیاف طبیعی بوی سوزاندن مو می دهند و به خاکستر تبدیل می شوند و الیاف مصنوعی بوی مواد شیمیایی می دهند و ذوب می شوند.

برای دیدن اینکه کالای شما پشمی است یا خیر ، یک رشته را از یک منطقه نامشخص برش دهید ، انتهای آن را باز کنید ، سپس آنها را با یک قطره آب بمالید. پشم بهم می چسبد و احساس می شود ، نخ مصنوعی به هم نمی چسبد.