سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه چین و چروک های لباس خود را کاهش دهیم؟

چگونه چین و چروک های لباس خود را کاهش دهیم

حتی اگر عاشق اتو کشیدن باشید ، هیچ کس چین و چروک بیشتری در لباس نمی خواهد. برای دهه ها ، هر هفته ساعت ها برای اتو کردن صرف می شد. اما با پارچه های جدیدتر و وسایل لباسشویی مدرن ، اتو کردن در رختشویی یک صندلی عقب را به خود اختصاص داده است. با این حال ، احتمالاً می توانید اعتراف کنید که بعضی مواقع شما با چین و چروک بیشتری در لباس خود از در خارج می شوید.

 

 

در اینجا پنج نکته در مورد مراقبت از لباس و لباسشویی آورده شده است که به شما کمک می کند تا با کمترین اتوکشی بهترین شکل را داشته باشید.

 

 

بارهای لباسشویی را به درستی مرتب کنید

یکی از اولین چیزهایی که در کارهای شستشو یاد می گیرید (یا باید یاد بگیرید) این است که لباس ها را از نظر رنگی جدا کنید: سفیدها با سفیدها و تیره ها با رنگ های تند. برای دستیابی به بهترین نتیجه در جلوگیری از چین و چروک ، لباس ها نه تنها از نظر رنگ بلکه از نظر مقدار پارچه و وزن باید از هم جدا شوند. به عنوان مثال ، شستن تی شرت های سبک نخی تیره با شلوار جین سنگین جین باعث خرد شدن وسایل سبک تری در واشر به دلیل وزن شلوار جین باعث چین و چروک بیشتر می شود.

 

با مرتب شدن صحیح لباسشویی قبل از شستشو ، چین و چروک های خشک کن را نیز کاهش می دهید. وسایل سبک خیلی سریعتر از پارچه های سنگین تر مثل جین خشک می شوند. هرچه پارچه ها بیشتر در خشک کن بگذرانند ، احتمال گرم شدن بیش از حد آنها و چروک های عمیق آن بیشتر می شود.

 

مرتب سازی لباسشویی به درستی

بهترین چرخه خشک کن را انتخاب کنید

بیشتر خشک کن های گازی یا برقی به همین روش کار می کنند: برای گرم کردن هوا ، درام خشک کن لباس را از طریق هوای گرم می ریزد و سیستم اگزوز رطوبت گرفته شده از پارچه را تخلیه می کند. اما ، اختلافاتی در چرخه های گرمایش و خنک شدن وجود دارد که می تواند تعیین کند که آیا لباس شما با چین و چروک های عمیق بیرون می آید یا بدون چین و چروک است.

 

چرخه فشار دائمی یک دوره خنک کننده ملایم دارد که برای پارچه های مصنوعی که به گرمای بیشتری احتیاج ندارند بهتر است. دوره خنک شدن باعث می شود تا الیاف به شکل اصلی خود درآیند. حتی نباید پارچه های پنبه ای و کتان را که می توان با حرارت زیاد خشک کرد بیش از حد گرم کنید زیرا چین و چروک ها عمیقاً تنظیم می شوند و برای صاف شدن به اتو کشیدن بیشتری نیاز دارند. همیشه وسایل را در حالی که کمی مرطوب هستند خارج کنید و آویزان کنید تا خشک شود.

 

انتخاب چرخه خشک کردن صحیح

 

خشک کن را به درستی بارگیری کنید

اگر چروک ندارید ، مهارت خاصی برای از بین بردن لباس از خشک کن وجود ندارد. آنها را بیرون بریزید و در یک سبد قرار دهید و آماده حرکت هستید. با این حال ، اگر ترجیح می دهید چند دقیقه به بیرون آمدن لباس ها از خشک کن بپردازید تا آنها را به درستی جمع کنید. بعداً وقت زیادی صرفه جویی می کنید که مجبور به اتو نباشید. اگر لباس ها را در یک سبد یا توده بگذارید ، وزن توده فقط باعث می شود تا چین و چروک ها عمیق تر شوند.

 

به محض اینکه یک تکه لباس یا پارچه را از خشک کن جدا کردید ، به هر مورد یک محفظه محکم بدهید تا هرچیز کوچک تری را از بین ببرید و چین و چروک ها را صاف کنید. پیراهن ها و بلوزها را باید بر روی آویز مناسب آویزان کرده و درزها ، یقه ، دکمه های سر دست و دکمه ها را صاف کشید تا چین و چروک های آن صاف شود. اگر پیراهن خیلی خشک شده باشد ، یک اسپری غبارآلود آب تمیز به شل شدن الیاف کمک می کند. لباس ها و پارچه هایی که نمی توانند آویزان شوند نیز باید صاف شوند و سپس با دست روی یک پیشخوان صاف فشار داده شوند. سپس ، در حالی که به طور مداوم درزها یا لبه ها را مستقیم می کشید ، مرتب جمع شوید. یک اسپری خوب آب به آرامش الیاف کمک می کند ، اما اجازه ندهید مواد خیلی مرطوب شود.

 

خشک کن را به درستی تخلیه کنید

 

کمد و کشوها را مرتب نگه دارید

هرگز بلافاصله پس از شستن لباس ها را در کمد یا دراور شلوغ قرار ندهید. در حالی که الیاف هنوز گرم یا مرطوب هستند ، هنوز هم مستعد چروک شدن آسان هستند. به لباس خود فضای کافی برای گردش هوا بدهید.

 

لباس ها باید همیشه پس از پوشیدن به کمترین شکل ممکن به کمد یا کشو برگردانده شوند. در بیشتر موارد ، پیراهن ، شلوار و دامن ممکن است چند بار بین شستشو پوشیده شود. پس از پوشیدن ، لباس ها را آویزان کنید تا هوا بتواند برای از بین بردن رطوبت ، شل شدن الیاف و کاهش چین و چروک ها ، گردش کند.

 

مرتب نگه داشتن کمد

 

از نکات رفع چروک در آخرین لحظه استفاده کنید

اگر لباس ها بعد از نگهداری یا برداشتن آنها از چمدان کمی چروک خورده باشند ، می توانید با دوش آب گرم و چسباندن بسیاری از چین و چروک ها به آنها بخواهید تا مدتی بخارپز شوند. همچنین می توانید با خیساندن یک حوله پنبه ای سفید و بافته شده و بیرون کشیدن آب اضافی ، چین و چروک ها را کاهش دهید. حوله و مواد چروک خورده را در خشک کن بریزید و حدود پنج دقیقه افت کنید. پس از برداشتن لباس ، بلافاصله آن را به درستی آویزان کنید. به هر حال شاید لازم نباشد آن آهن را بگیرید.