سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه لباس های پشمی را به درستی اتو کنیم؟

چگونه لباس های پشمی را به درستی اتو کنیم؟

 

لباس های پشمی هنگام بافتن یا بافتن در پارچه از الیاف طبیعی مو با کیفیت انعطاف پذیری فوق العاده ساخته می شوند. فیبرهای بز ، گوسفند ، آلپاکا یا لاما درست مثل موی انسان از پروتئین تشکیل شده اند. و درست مانند موهای انسان ، اگر هنگام اتو از گرمای بیش از حد زیاد استفاده شود ، پشم به خوبی بلند نمی شود.

 

 

نکته

اگر لباس پشمی فقط کمی چروکیده و چین خورده باشد ، اغلب می توان آن را فقط با بخار احیا کرد. اگر بخار لباس ندارید ، به راحتی آویختن لباس در یک چوب لباسی محکم در یک محیط مرطوب مانند حمام بخار ممکن است کافی باشد. گرما و رطوبت به الیاف شل شده و چین و چروک ها را آزاد می کند.

 

با این حال ، اگر لباس های پشمی دارای چین های عمیق است ، اتو کردن درخواست می شود اما باید به درستی انجام شود.

 

 

معیارهای پروژه

زمان کار: 20 دقیقه

 

کل زمان: 30-45 دقیقه

 

 

سطح مهارت: متوسط

 

 

آنچه شما نیاز دارید

تدارکات

آب مقطر

بطری اسپری (اختیاری)

پراکسید هیدروژن (اختیاری)

سرکه سفید مقطر (اختیاری)

 

ابزارها

اتوی بخار

صفحه اتو پد دار

فشار دادن پارچه یا مش

 

وسایل اتو کشیدن پشم

 صنوبر / Letícia Almeida

دستورالعمل ها

صفحه اتو را راه اندازی کنید

هنگام فشار دادن پشم از یک صفحه اتو محکم و پر فشار استفاده کنید. اگر صفحه اتو ندارید ، می توانید با استفاده از یک حوله حمام ضخیم و سفید و یک پد مقاوم در برابر حرارت روی یک سطح سفت ، آن را ایجاد کنید.

 

راه اندازی صفحه اتو موقت

 

وسایل اتو را جمع کنید

با استفاده از اتو بخار بهترین نتیجه را خواهید گرفت. این اتوی است که دارای چاهی برای نگهداری آب و سوراخ هایی است که باعث می شود بخار از آهن خارج شود و به پارچه ها نفوذ کند.

اگر اتو بخار ندارید ، می توانید از یک بطری اسپری آب مقطر برای افزودن رطوبت به فرآیند استفاده کنید.

پارچه پرس برای جلوگیری از براق شدن آثار پشم و جلوگیری از سوزش ضروری است. این فقط یک تکه پارچه است که بین صورت اتو و موردی که اتو می زنید به عنوان محافظ محافظ استفاده می شود. پارچه های پرس را می توانید از فروشگاه های پارچه یا آنلاین خریداری کنید. همچنین می توانید از یک حوله ظرف نخی سفید ، یک تکه ماسلین ، یک دستمال سفید یا هر پارچه نخی که رنگ و رنگ را به لباس شما منتقل نکند استفاده کنید.

لوازم اتوکشی

تنظیم آهن و دما را انتخاب کنید

هنگامی که برای شروع آماده شدید ، تنظیم اتو را روی "پشم" قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که در چاه بخار آب دارید. اگر اتو شما حالت پشم ندارد ، این دستورالعمل های دما (148 درجه سانتیگراد یا 300 درجه فارنهایت) را برای پشم دنبال کنید.

 

انتخاب دمای اتوی صحیح

لباس را از داخل برگردانید

لباس پشمی خود را همیشه به داخل برگردانید و حتی در هنگام استفاده از پارچه فشار دادن ، روی قسمت اشتباه پارچه را فشار دهید.

 

قبل از اتو کردن لباس را از داخل برگردانید

پارچه را فشار دهید

پارچه فشار را روی قسمت چروکیده ای که نیاز به توجه دارد ، قرار دهید. پارچه ضروری است زیرا بدون داشتن آن ، علائم براق یا سوزش بر روی پشم خواهید داشت ، به خصوص اگر اتو خیلی گرم باشد.

 

قرار دادن پارچه فشار دادن

Moist Heat را روی پارچه قرار دهید

اتوی بالای پارچه پرس را فشار دهید ، از فشار ثابت استفاده کنید و اتو را بیش از ده ثانیه در یک نقطه نگذارید. همچنان که کل لباس را اتو می کنید ، پارچه پرس را به قسمتهای دیگر چروکیده منتقل کنید.

 

بخار از آهن خارج می شود

نکته

اگر اتو بخار ندارید ، می توانید با افزودن رطوبت به پارچه فشار دهنده ، با یک آهن خشک چین و چروک های پشم را با موفقیت از بین ببرید. یک حوله پنبه ای بافته شده سفید و تمیز را خیس کرده و بیشتر آب آن را بیرون بیاورید. از حوله چاپی یا رنگی استفاده نکنید زیرا ممکن است به دلیل رطوبت و گرمای زیاد رنگ را به پشم منتقل کند. شما همچنین می توانید پارچه پشمی را با آب خنک کمی اسپری کنید و از یک پارچه فشار خشک استفاده کنید. از سم پاش مه و لمس سبک استفاده کنید. هرگز پشم را با حرارت خشک اتو نکنید زیرا پارچه به راحتی سوزانده می شود.

 

لباس خشک شده پشمی را تا جایی که خشک شود آویزان کنید

پس از اتمام کار ، لباس را از سمت راست برگردانید و لباس را از آویز محکم آویزان کنید تا قبل از پوشیدن کاملا خشک شود. در صورت استفاده از پشم مرطوب ، از ایجاد چین و چروک های عمیق جلوگیری می کند.

 

اجازه می دهد لباس پشمی خشک شود

چگونه علامت های سوختگی را برطرف کنیم

گرمای زیاد باعث براق شدن یا سوختن سطح پشم می شود. علائم براق به این دلیل ایجاد می شوند که الیاف پشم با هم ذوب شده و باعث ایجاد براق روی سطح می شوند. سوزاندن مرحله بعدی است که بخاطر داغ شدن آهن باعث سوختن الیاف می شود.

 

اگر استفاده از پارچه فشار آور را فراموش کرده اید و پارچه پشم شما دارای علائم براق است ، سعی کنید سرکه مقطر سفید را روی قسمت براق سطح لباس بکشید تا الیاف را بلند کند. پس از اسفنج ، محل را با لکه ای که در آب شفاف آغشته شده است کاملاً آبکشی کنید و سپس اجازه دهید لباس خشک شود.

 

اگر پارچه پشم کمی سوخته است ، اتو را متوقف کنید و اجازه دهید پارچه کاملا خشک شود. با مالیدن کمی ناحیه سوخته با یک تخته چوب زمرد شروع به سوزاندن انتهای سوخته پشم کنید.

 

برای پشم رنگ روشن ، یک محلول رقیق از پراکسید هیدروژن و آب ممکن است به رفع سوزش کمک کند. از این مورد روی پشم های تیره رنگ استفاده نکنید و حتما محلول را روی پودر آزمایش کنید n منطقه (درز یا سجاف) ابتدا مطمئن شوید که تغییر رنگی ایجاد نشده است. یک قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن را با یک فنجان آب مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه سفید تمیز ، ناحیه را به آرامی مالش دهید. با لکه گیری با آب شفاف خوب بشویید. اجازه دهید پارچه کاملاً در هوا خشک شود و در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

 

ذخیره سازی

قبل از نگهداری اجازه دهید لباسهای پشمی تازه اتو شده کاملاً خشک شود تا از مشکلات کپک جلوگیری شود. در کمدی با فضای کافی برای گردش هوا آویزان شوید تا لباس خرد نشود. برای نگهداری طولانی مدت ، با یک کیسه نخی بپوشانید تا از نشستن گرد و غبار روی شانه های لباس جلوگیری کند.