سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه می توان لکه های آب را از پارچه پاک کرد؟

چگونه می توان لکه های آب را از پارچه پاک کرد

چطور ممکن است چیزی به سادگی آب روی پارچه ها لکه داشته باشد؟ به نظر می رسد ، آب همیشه ساده نیست. مواد معدنی طبیعی و مواد شیمیایی اضافه شده برای تصفیه آب در سیستم های شهری می تواند در الیاف باقی مانده باقی بماند که باعث ایجاد لکه ها می شود. و حتی اگر آب به شدت خالص باشد ، بعضی از الیاف به خوبی در برابر رطوبت واکنش نشان نمی دهند و باعث می شوند کمی رنگی و لکه دار به نظر برسد.

 

 

از بین بردن لکه های آب معمولاً ساده است و فقط چند کالای خانگی به شما نیاز دارد. اما اگر یک مبلمان روکش دار یا پارچه عتیقه دارید که در اثر آب آسیب دیده است ، بهتر است قبل از اینکه بخواهید آن را تمیز کنید ، با یک متخصص ترمیم مشورت کنید. آنها بهترین راه برای محافظت از میراث شما را می دانند.

 

 

ممکن است پس از عبور از هوای نامساعد زمستان ، لکه هایی روی کفش و لباس مشاهده کنید. این مواد غالباً در اثر باقیمانده باقی مانده از نمک یا سایر مواد معدنی مورد استفاده در معابر لغزنده پیاده رو ایجاد می شوند و همچنین می توانند به راحتی از بین بروند. برای لباس یا کفشی که در اثر آب آلوده به سیل آسیب دیده باشد ، مراحل تمیز کردن اضافی برای از بین بردن لکه ها و همچنین ضد عفونی لازم است.

 

آنچه شما نیاز دارید

تجهیزات / ابزارها

ماشین لباسشویی یا سینک ظرفشویی

حوله حمام پارچه ای تری

پارچه میکروفیبر سفید

قاشق استیل

اهن

بخارپوش لباس

سشوار

صفحه اتو یا صفحه اتو

قوطی اسپری

کاسه کوچک

مواد

آب مقطر

سرکه سفید مقطر

پودر لباس شویی

دستورالعمل ها

چگونه می توان لکه های آب را از لباس های قابل شستشو پاک کرد

به راحتی لباس ها یا پارچه های لکه دار آب را با شوینده معمولی لباسشویی خود در یک چرخه طبیعی دوباره شستشو دهید ، لکه های آب از بین می رود. شما همچنین می توانید یک مورد را با استفاده از آب مقطر و کمی مواد شوینده با دست بشویید. یا می توانید از مراحل زیر برای از بین بردن لکه آب استفاده کنید.

 

 

قسمت اتو و رنگ آمیزی را آماده کنید

یک صفحه اتو یا صفحه اتو را با یک حوله پارچه ای تری مخلوط سفید بپوشانید. لباس آغشته به آب را از داخل برگردانید. محل لک شده را روی حوله پارچه ای تری قرار دهید.

 

 

آهن را گرم کنید

اتو را در درجه حرارت مناسب برای نوع پارچه تنظیم کنید. تنظیم بخار را خاموش کنید. چند دقیقه فرصت دهید تا آهن به دمای مناسب برسد.

 

 

منطقه لکه دار را مرطوب کنید

یک پارچه میکروفیبر سفید را به آب مقطر آغشته کنید و آن را بمالید تا مرطوب شود اما نچکد. ناحیه آغشته به آب لباس را کاملاً خیس کنید. ناحیه مرطوب لباس را به قسمت خشک حوله منتقل کنید.

 

لباس را اتو کنید

با خاموش شدن بخار روی اتو ، ناحیه مرطوب را اتو کنید تا کاملا خشک شود. در صورت نیاز مراحل رطوبت و اتو را تکرار کنید.

 

از ردپای باقی مانده خلاص شوید

اگر لکه ای جزئی باقی مانده است ، لباس را به سمت راست بچرخانید. آن را صاف پهن کرده و قسمت لک شده را با پشت قاشق ضد زنگ مالش دهید.

 

چگونه می توان علامت های آب را از روکش اثاثه یا لوازم داخلی حذف کرد

از آنجا که اثاثه یا اثاثه یا لوازم داخلی نمی توان از بین برد ، تکنیک های مختلف برای از بین بردن علائم آب متفاوت است. مهمترین عنصر خشک کردن ناحیه به درستی برای جلوگیری از رشد کپک و کپک زدن در لایه برداری است.

 

یک محلول تمیز کننده را مخلوط کنید

در یک کاسه یا بطری اسپری ، محلول 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر و دو فنجان آب مقطر را مخلوط کنید.

 

منطقه لکه دار را مرطوب کنید

از یک پارچه میکروفیبر سفید استفاده کنید که باعث پرز یا رنگ ردیابی روی تودوزی نخواهد شد. پارچه را در محلول تمیزکننده آغشته کرده و تا زمانی که مرطوب شود و نچکد ، آن را بپیچید. پارچه را روی محل اثاثه یا لوازم داخلی لکه دار فشار دهید تا پارچه کاملاً خیس شود. برای جلوگیری از آسیب دیدگی محل را زیاد مالش یا مالش ندهید.

 

برای مناطق بزرگ ، استفاده از بطری اسپری برای مرطوب کردن پارچه آسان تر است.

 

نکته

همچنین می توانید از بخارشوی لباس پر از آب مقطر و سرکه سفید مقطر برای رطوبت آب استفاده کنید. لکه دار کردن بخارپز را به اندازه کافی دور نگه دارید تا آب پاششی به روکش مبلی برخورد نکند.

 

رطوبت را جذب کنید

یک دسته دستمال کاغذی یا حوله های میکروفیبر سفید را تا کنید تا رطوبت آن جذب شود. حوله ها را روی قسمت مرطوب قرار دهید و آنها را با یک کتاب ، گلدان یا وزن سنگین کنید. حوله ها را مرتباً بررسی کرده و با خیس شدن آنها را عوض کنید. وقتی دیگر رطوبت منتقل نمی شود ، وزن را بردارید.

 

اثاثه یا لوازم داخلی را خشک کنید

برای سرعت بخشیدن به خشک شدن خصوصاً در مناطق مرطوب ، از سشوار که روی هوای کم و یا خنک تنظیم شده استفاده کنید. خشک کن را حداقل دو اینچ بالاتر از منطقه مرطوب نگه دارید و از آن استفاده کنید تا پارچه کاملاً لمس شود.