سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای نمادهای مراقبت از لباسشویی بین المللی

راهنمای نمادهای مراقبت از لباسشویی بین المللی

نمادهای لباسشویی روی برچسب لباس برای کمک به شما وجود دارد. هر دایره ، مثلث و مربع یک معنی دارد. پس از تسلط بر پنج نماد اساسی ، می توانید متخصص لباسشویی شوید.

 

آیا باید نمادها را دقیقاً دنبال کنید؟

شما سالها لباسشویی انجام داده اید بنابراین فقط برچسب ها را نادیده می گیرید. آیا تا به حال یک پیراهن کوچک مانند سگ کوچک شده است؟ آیا تا به حال برای شما یک بلوز ابریشمی کسل کننده و پوشیده از گلوله های فازی پیش آمده است؟

 

ممکن است وقت آن باشد که چند ثانیه طول بکشد و به نمادهای مراقبت نگاه کنید.

 

بیشتر تولیدکنندگان لباس محافظه کارترین روش تمیزکاری را برای اطمینان از بهترین نتیجه برای مصرف کننده توصیه می کنند. به عنوان مثال ، برخی از پارچه هایی که دارای برچسب خشک تمیز هستند را می توان با دست شست. به همین دلیل توجه به میزان الیاف پارچه مهم است تا بتوانید آگاهانه در مورد لباسشویی تصمیم بگیرید.

 

برای مراقبت بیشتر از لباس های خود ، با نمادهای لباسشویی زیر آشنا شوید.

 

 

 

 

 

 

01

از 06

نمادهای مراقبت از لباسشویی

نمودار نماد لباسشویی

 

نمادهای لباسشویی روی لباس ها و برچسب های پارچه ای اطلاعات مهمی در مورد نحوه مراقبت از سرمایه گذاری شما ارائه می دهند. این برچسب ها به عنوان بخشی از سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) ساخته شده اند. نمادها و نه کلمات برای انتقال بهتر اطلاعات در سراسر جهان انتخاب شده اند. در حالی که تنوع در اروپا و آسیا وجود دارد ، اشکال اساسی از مرزهای قاره عبور می کنند.

 

برچسب های مراقبت از طرف دولت در ایالات متحده و بسیاری از کشورها برای شناسایی محتوای فیبر پارچه و ارائه دستورالعمل های مراقبت تعیین شده اند.

 

جامعه جهانی از پنج نماد اساسی برای شستشو ، خشک کردن ، سفید کردن ، اتوکشی و تمیز کردن خشک استفاده می کند. هنگامی که اشکال اساسی را یاد گرفتید ، تفسیر بقیه موارد بسیار ساده است. یک نکته را باید به خاطر بسپارید: X از طریق هر علامت به معنی "این کار را نکن" است!

 

02

از 06

چگونه نمادها را بشوییم

نماد شستشو

 

شکل وان شستشو یا شستن نشدن لباس به شما می گوید. در وان یک دمای آب سانتیگراد یا نقاط وجود دارد تا نشان دهد از چه دمای آب باید استفاده کنید: یک نقطه برای سرما ، دو نقطه برای گرم و سه نقطه برای آب گرم.

 

خطوط زیر وان نشان می دهد که چرخه ماشین لباسشویی را انتخاب کنید: یکی برای فشار دائمی ، دو مورد برای ملایم. در صورت عدم وجود خط ، می توانید از هر چرخه ماشین لباسشویی استفاده کنید.

 

اگر دستشویی به داخل آب می رسد ، لباس باید با دست شسته شود. یک پارچه پیچ خورده (به نظر می رسد یک تکه آب نبات سفت است) نشان می دهد که نباید پارچه را بپیچید. در عوض ، به آرامی فشار دهید یا در یک حوله غلیظ بپیچید تا آب آن جذب شود.

 

03

از 06

چگونه نمادهای لباس را سفید کنیم

نمادهای سفید کننده

نمادهایی در مورد نحوه سفید کردن لباس ممکن است در هر لباس وجود نداشته باشد. اما وقتی شکل مثلثی را می بینید ، به شما در انتخاب نوع سفید کننده کمک خواهد کرد.

 

X روی یک مثلث رنگ جامد به معنی اصلا سفیدکننده نیست.

یک مثلث با دو خط مایل به معنای استفاده از سفید کننده غیر کلر یا اکسیژن است.

مثلث واضح به این معنی است که می توان از هر نوع ماده سفید کننده روی پارچه استفاده کرد.

غالباً یک برچسب هیچ نمادی ندارد اما روی آن عبارت "بدون سفید کننده کلر" است. اگر این را مشاهده کردید ، می توانید از مواد سفید کننده پایه اکسیژن با اطمینان استفاده کنید (OxiClean ، OXO Brite یا روشن کننده اکسیژن طبیعی Nellie نام تجاری هستند) روی همه پارچه ها به جز پشم ، ابریشم و چرم.

 

04

از 06

چگونه نمادها را خشک کنیم

نمادهای خشک کردن

خشک شدن بیش از حد یکی از آسیب زننده ترین کارهایی است که ما برای لباسشویی انجام می دهیم. نمادهای بین المللی خشک کردن به شما کمک می کنند چرخه خشک کن و دما را انتخاب کنید. نماد خشک کردن مربع همچنین به شما کمک می کند تا بدانید چگونه لباس ها را به طور طبیعی یا با خشک کن خشک کنید.

 

سه خط عمودی در مربع نشان می دهد که لباس باید به جای چسباندن در خشک کن برای خشک شدن آویزان شود.

خط منحنی در مربع به معنی خشک شدن خط است.

دو خط مورب در گوشه میدان به معنای خشک شدن در سایه و دور از نور شدید خورشید است.

خط افقی در مرکز مربع به معنای خشک کردن لباس روی سطح صاف برای جلوگیری از کشش است.

یک دایره در مربع به معنای خشک شدن است. نقاط سطح حرارت را نشان می دهد: یک نقطه برای کم ، دو نقطه برای متوسط ??، سه نقطه برای گرمای زیاد.

خطوط زیر مربع نوع چرخه مورد استفاده را نشان می دهد. بدون خط به این معنی است که می توانید از هر چرخه خشک خشک استفاده کنید ، یک خط برای چرخه فشار دائمی است و دو خط برای چرخه آرام است.

به 5 از 6 زیر ادامه دهید.

 

05

از 06

چگونه نمادهای لباس را اتو کنیم

اتو نمادها

هنگام انتخاب تنظیم دما و استفاده از اتو خشک یا بخار ، به دنبال نماد آهن شکل باشید تا شما را راهنمایی کند.

 

به یاد داشته باشید ، X بدان معنی است که این کار را نکنید. X از طریق بخار موجود در پایین اتو به معنای عدم استفاده از بخار است.

 

نقاط موجود در آهن دما را نشان می دهد.

 

یک نقطه: تنظیم دمای پایین

دو نقطه: تنظیم دمای متوسط

سه نقطه: تنظیم دمای بالا

06

از 06

نحوه تمیز کردن نمادها در لباس

نماد خشکشویی

فقط یک نماد خشکشویی می تواند درد و دل زیادی برای شما صرفه جویی کند. همچنین وجود دارد نمادهای تمیز کننده خشک بسیار خاص که به مواد شیمیایی تمیز کننده و نوع چرخه تمیز کردن استفاده می کنند که خشکشویی شما را درک خواهد کرد.

 

مگر اینکه در مراقبت از لباس متخصص باشید ، همیشه فقط نماد خشک تمیز را باور کنید. اگر لباس گران نیست و مایل به استفاده از فرصت هستید ، دستورالعمل های معمول را برای تعیین تمیز خشک یا شستن لباس دنبال کنید.

 

اگر تصمیم دارید از کیت خشک شوینده خانگی استفاده کنید ، نگران انتخاب مواد شیمیایی نباشید. این کیت ها از یک پاک کننده لکه دار جهانی استفاده می کنند که برای همه پارچه ها کار می کند.