سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه تمیز کردن و مراقبت از پتوهای پشمی

نحوه تمیز کردن و مراقبت از پتوهای پشمی

تمیز کردن پتو پشمی بیشتر از لباسهای راحتی است که به راحتی از تختخواب مراقبت می کنند. پشم به یک دست زدن دقیق احتیاج دارد ، بنابراین فوق العاده ملایم باشید. در حقیقت ، فقط درصورتی که پتو پشمی خود را کاملاً آلوده یا بوی بد گرفته است ، بشویید. در دست زدن به پتو پشمی کثیف بسیار مراقب باشید. پارچه ممکن است تاب بخورد ، نمد شود ، و در صورت بدرفتاری هرگز دیگر مثل سابق نخواهد بود. اگر می توانید از خشکشویی دیدن کنید ، مهارت آنها در مورد پارچه های پشمی برای بازگرداندن پتو به جلال نرم و جلوه سابق آن بسیار ارزشمند است.

نحوه شستن پتوهای پشمی

شوینده ضد پشم یا ملایم

دمای آب سرد

نوع چرخه ظریف یا شستشو با دست

چرخه خشک کردن فقط در هوا خشک است

درمان های خاص لکه ها را قبل از درمان کنید

تنظیمات آهن معمولاً غیرضروری است. یا در موارد نادر ، 148 درجه سانتیگراد یا 300 درجه فارنهایت

 

معیارهای پروژه

زمان کار: 20 دقیقه

 

زمان کل: 24 ساعت

 

 

سطح مهارت: متوسط

 

 

آنچه شما نیاز دارید

تدارکات

شوینده ضد پشم

نوشابه کلاب ، یا سرکه مقطر ، و آب

 

ابزارها

برس موی نرم

پارچه تمیز

ماشین لباسشویی

حوله حمام نرم (اختیاری)

قفسه خشک کن (اختیاری)

آهن (اختیاری)

فشار دادن پارچه (اختیاری)

 

دستورالعمل ها

پتو را تکان دهید

قبل از اینکه قدم شستن پتو پشمی را بردارید ، آن را تکان داده و در محلی که دارای تهویه مناسب باشد آویزان کنید. این مرحله تکان دادن و تهویه پتو می تواند کمک زیادی به احساس تازه بودن آن کند و شاید مجبور نشوید که پتو را بشویید.

 

پتو را مسواک بزنید

پتو را روی یک سطح تمیز دراز بکشید. پتو را با استفاده از یک برس موی نرم به پایین مسواک بزنید ، و هر حرکت در همان جهت انجام شود. با مسواک زدن پتو ، خاک حفر شده خارج می شود.

 

لکه ها را درمان کنید

اگر بلافاصله و قبل از شستشو از آنها مراقبت نشود ، احتمالاً لکه های پشمی ایجاد می شود. اگر روی پتو پشم شما لکه ای وجود دارد ، آنها را با آب سرد و مواد شوینده ملایم ، جوش شیرین یا محلول سرکه ساخته شده از 1/3 فنجان سرکه سفید مقطر و 2/3 فنجان آب درمان کنید. ناحیه را خیس کرده و با یک پارچه تمیز پاک کنید.

 

پتو را در آب سرد خیس کنید

ماشین لباسشویی را با آب سرد و مواد شوینده ضد پشم پر کنید. پتو پشمی را در ماشین لباسشویی قرار داده ، بگذارید به مدت 15 دقیقه خیس بخورد. در هر مرحله از فرآیند نباید آب گرم اضافه کنید زیرا باعث جمع شدن پشم می شود.

 

چند دقیقه بشویید

ماشین لباسشویی را روی چرخه آرام تنظیم کنید و بگذارید دو دقیقه کار کند. چرخه را لغو کنید ، آن را به چرخه شستشو تغییر دهید و اجازه دهید چرخه شستشو کامل شود. در صورت مشاهده لجن روی پارچه ، پتو را از طریق یک چرخه شستشوی دیگر ارسال کنید.

 

پتو را در حوله بغلتانید

پتو را در یک حوله خشک حمام بغلتانید تا رطوبت اضافی آن جذب شود. برای از بین بردن آب ممکن است لازم باشد بیش از یک حوله استفاده کنید. پتو را بیرون نکشید ، زیرا فرم پشم را خراب می کند.

 

پتو را با هوا خشک کنید

پتو را به بیرون آویزان کنید تا در هوا خشک شود ، اما آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. خورشید می تواند لطافت پتو را از بین ببرد. از قرار دادن پتو پشمی در خشک کن خودداری کنید ، زیرا باعث خرد شدن الیاف و کوچک شدن پتو می شود. همچنین می توانید پتو کمی مرطوب را روی درب یا قفسه خشک کن لباس آویزان کنید. دوش یا حوله ضد زنگ نیز گزینه خوبی است.

 

اتو کردن

اگرچه به طور معمول نیازی به اتو کشیدن پتو ندارید ، اما ممکن است چند چین و چروک لجبازی وجود داشته باشد که برای صاف شدن به کمی کمک نیاز دارد. بسیاری از اوقات ، بخار حاصل از اتو می تواند چین و چروک پشم را از بین ببرد بدون اینکه آهن هرگز به پارچه برسد. اگر کاملاً باید چین و چروک آن را برطرف کنید ، از اتو به میزان کم روی پشم (148 درجه سانتیگراد یا 300 درجه فارنهایت) استفاده کنید و همیشه از یک پارچه فشار دهنده در زیر اتو استفاده کنید. اگر از پارچه پرس استفاده نکنید ، احتمال ایجاد لکه براق مخرب روی پشم وجود دارد.

 

نگهداری پتو پشمی

هنگام نگهداری از پتو پشمی در برابر آفات و رطوبت محافظت کنید. سال ها پیش از گل متی استفاده می شد تا حشرات باعث از بین رفتن الیاف پشم نشوند ، اما این روش رایحه ای ماندگار و ناخوشایند برجای می گذارد که در پتو و کل اتاق نفوذ می کند.

 

در عوض ، یک پتو پشمی را در یک سطل محکم بسته شده یا یک کیسه پلاستیکی سنگین ذخیره کنید. اگر آفات نگران کننده است ، چند عدد تراشه سرو یا تخته چوب اضافه کنید که در اکثر مراکز فروش کالا موجود است. Cedarwood یک ماده دفع کننده حشرات طبیعی پرواز و جایگزین مناسبی برای گل مگ است.

 

تعمیرات

پتوهای پشمی گران هستند ، بنابراین تعمیر آنها هزینه دارد ، به خصوص اگر سوراخ پروانه ای را مشاهده کنید که فقط می تواند بزرگتر شود. سوراخ های کوچک پروانه را می توان با فشار دادن سوراخ به هم و دوختن محکم آن با نخ لعاب ، اصلاح کرد. شما باید سوراخ های بزرگتری را با استفاده از یک بقایای هماهنگ وصله کنید که بتوانید آن را در جای خود بلغزانید و به طور ایمن در دو طرف پتو بخیه بزنید. یا به کیت های لکه دار و پشم دار نگاه کنید تا سوراخ پشمی پر شود.