سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونگی نگهداری از لباس های مخمل

نحوه مراقبت از لباسهای بندری

Corduroy پارچه ای محکم و با پوششی طولانی است که برای بهتر جلوه دادن آن به کمی مراقبت بیشتر احتیاج دارد. یک مخمل نخی واقعی از الیاف پنبه ساخته شده است و بافته می شود که طنابهای طولی ، گلدان ، برجستگی یا دنده هایی دارد که روی هر رج چوبی چسب خورده و شبیه مخمل است. پارچه های مخملی وجود دارد که حاوی الیاف پلی استر است ، ترکیبی از پنبه / پلی که باعث کاهش چین و چروک می شود.

 

 

از عرض طناب یا برجستگی ها به اندازه اندازه وال یاد می شود و با تعداد سیم در هر اینچ اندازه گیری می شود. عدد کمتر از شاخه به معنای ضخیم تر بودن بندناف است و پارچه ای نرم و لطیف دارد. پارچه می تواند بین یک و نیم ولز در هر اینچ تا 21 متغیر باشد. پهن ترین ول ها اغلب در پارچه های مبلمان منزل استفاده می شوند که برای تودوزی یا بالش استفاده می شوند.

 

 

برای لباس ها ، پارچه های پهن بیشتر معمولاً در شلوارها و کت های ساختاری یافت می شود ، در حالی که پیراهن ها اغلب از مخمل نخی پشمالو ساخته می شوند.

 

بیشتر مخمل را می توان با آب سرد یا گرم شستشو داد. از آب بیش از حد گرم که می تواند باعث جمع شدن شود خودداری کنید. با این حال ، مهم است که ابتدا برچسب های مراقبت از لباس را بررسی کنید. برخی از لباس های مخلص ساختاری مانند کت فقط باید خشک خشک شود. در حالی که پارچه خارجی آن نخی و قابل شستشو است ، مواد داخلی که به لباس کمک می کند شکل خود را حفظ کند ، می تواند با شستشو از بین برود. این چیزی نیست که بتوان آن را به راحتی معکوس یا ترمیم کرد. شما می توانید از کیت تمیز کردن خشک خانگی برای تازه سازی یک ژاکت مخمل پاک کن و تمیز کردن لکه ها و بوها استفاده کنید.

 

 

نکات شستشو و خشکشویی بند کش

مراقبت های ویژه به شما کمک می کند تا شمع خرد نشده یا تحریف نشود. لباس های دکمه ای یا زیپ دار را بپوشانید و لباس های مخملی را قبل از شستن به داخل برگردانید تا از پارچه زدن و چین و چروک پارچه کم شود.

هنگام شستن لباس های مخمل شستشوی بیش از حد را انجام ندهید زیرا باعث چین و چروک بیش از حد می شود.

برای پارچه های مخمل تیره رنگی ، از آب سرد استفاده کنید. رنگ های سفید یا پاستلی را می توان در آب گرم شست. همیشه لباس را به درستی مرتب کنید و هرگز بند نخی را با هر پارچه ای که پرزهای زیادی مانند پارچه تری ، پشم گوسفند و نمد تولید می کند ، شستشو ندهید. Corduroy دوست دارد پرزها را نگه دارد!

برای رسیدن به بهترین نتیجه ، لباس ها را پس از خارج شدن از واشر تکان دهید. برای از بین بردن چین و چروک پوست حدود 10 دقیقه با حرارت کم دست و پا بزنید. در حالی که نوعی پارچه مخلوطی است مرغوب را خشک کنید. درزها ، جیب ها و زیره های پیراهن را صاف کنید و لباس ها را آویزان کنید تا خشک شدن هوا به پایان برسد. در صورت صاف شدن این شمع ، می توان آن را با مسواک زدن آرام با برس لباس موی نرم دوباره احیا کرد و سپس اجازه داد خشک شود.

اگر اجازه داده اید لباس در هوا خشک شود ، احتمالاً نیازی به اتو کردن آن نخواهید داشت. در صورت انجام این کار ، حتماً فقط در قسمت اشتباه پارچه اتو بزنید. از حرارت متوسط ??تا زیاد استفاده کنید و اتو را خیلی طولانی در یک مکان نگذارید در غیر این صورت چرت زدن را خرد خواهید کرد و روی پارچه حکاکی آهن خواهید داشت.

نحوه پاک کردن پرز از Corduroy

هنگام پرتاب شدن در واشر ، حوادث رخ می دهد و دستمال کاغذی در جیب شلوار می ماند. برای پارچه مخمل و پارچه های چسب دار دیگر ، الیاف پیچ خورده ای که بسیار نرم می شوند نیز دوست دارند روی پرزها بگیرند.

 

پس از شستشو ، لباس را از سمت راست برگردانید و معمولاً می توانید با برداشتن بزرگترین توده ها قبل از قرار دادن بار در خشک کن ، روز را پس انداز کنید. محافظ پرز خشک کن بیشتر قطعات کوچکتر را می گیرد. لباس را در حالی که هنوز کمی مرطوب است بردارید و لباس را تکان دهید تا تکه های چسبیده از بین برود.

 

با استفاده از مسواک روی پارچه مرطوب ، تکه هایی را که هنوز در پارچه گیر کرده اند ، بگیرید. برای مخمل نخی خوب ، از یک غلتک پرزدار یا تکه های نوار بسته بندی دور دست خود استفاده کنید.

 

اگر هنوز پرز دارید ، لباس ها را دوباره در واشر قرار دهید. یک فنجان سرکه مقطر سفید اضافه کنید و مواد را در چرخه شستشو قرار دهید. سرکه به آرامش الیاف پارچه و آزاد شدن پرزها کمک می کند. لباس های مرطوب را با چند پارچه میکروفیبر در خشک کن قرار دهید (پرزها به پارچه های میکروفیبر می چسبند) و می ریزیم تا کمی مرطوب شود. از خشک کن برداشته و با استفاده از برس لباس یا غلتک پرز چسبنده پرزهای باقیمانده را پاک کنید.

 

اگر بعد از یک اتفاق ناخوشایند پرز ، وقت شستشوی مجدد ندارید ، لباس را با اسپری ضد الکتریسیته ساکن اسپری کنید و سپس با غلتک پرز یا اسفنج خشک و سلولزی مسواک بزنید.

 

حتماً فیلتر خشک کن خود را تمیز کرده و واشر خود را از نظر باقی مانده تکه های دستمال بررسی کنید. برای جلوگیری از مشکلات بیشتر آنها را تمیز کنید!