سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه انتخاب چرخه خشک کن صحیح برای شستن لباس ها

نحوه انتخاب چرخه خشک کن صحیح

برای دهه ها ، خشک کن های لباس تغییر زیادی نکرده اند. اصل اساسی تزریق هوای گرم و بیرون کشیدن رطوبت هنگام ریزش لباس در طبل در همه مدل ها ، مدل های گازسوز یا الکتریکی یکسان بود. انتخاب های بسیار کمتری نسبت به واشر وجود داشت. فقط چرخه دما و مدت زمان خشک شدن را انتخاب کنید.

 

 

همین طراحی در مدلهای اساسی خشک کن باقی مانده است اما در خشک کنهای گران قیمت ، افزودن چرخه بخار گزینه دیگری به مراقبت از لباس اضافه کرده است.

 

 

اگر از تنظیمات یکسان برای هر بار خشک کن استفاده کنید ، احتمالاً بهترین نتیجه را از خشک کن خود نمی گیرید. تا زمانی که تمام بارهای لباسشویی شما از اندازه و نوع پارچه یکسانی نباشد ، می توانید در هزینه های انرژی صرفه جویی کرده ، عمر خشک کن خشک کن را کاهش داده و به لباس خود آسیب برسانید. و البته ، چندین مورد به هیچ وجه نباید در خشک کن قرار داده شوند.

 

چرخه هوای خشک یا کرکی هوا

در این چرخه ، گرمای اضافی وجود ندارد. خشک کن به راحتی هوای تازه دمای اتاق را می کشد و درام می چرخد ??و لباس های شما را پرت می کند تا به آنها کمک کند تا "پف کنند". این چرخه با کشیدن آنها به صفحه فیلتر خشک کن به پاک کردن گرد و غبار ، پرزها و موهای حیوانات خانگی از پارچه کمک می کند. خشکی هوا مخصوصاً برای پرزهای بالش ها یا وسایل پر از پر مانند کت و روتختی بسیار مفید است. با افزودن چند توپ خشک کن پشم بهترین نتیجه را خواهید داشت تا عملکرد ضرب و شتمی را ایجاد کند.

 

 

این چرخه همچنین برای طراوت بخشیدن به لباسهای تمیز خشک و یا لباسهایی که ذخیره شده اند و بوی کثیف دارند بسیار مناسب است. یک ورق خشک کن یا یک پارچه مرطوب با روغن ضروری اضافه کنید تا کمی طراوت به شما اضافه شود و به از بین بردن چین و چروک پوست کمک کند.

 

 

به یاد داشته باشید ، چرخه هوا خشک یا کرک هوا لباس های مرطوب را کاملا خشک نمی کند.

 

چرخه ظریف یا آرام

همانطور که این چرخه به وضوح بیان می کند ، این یک چرخه خشک کردن ملایم برای پارچه های ظریف است. در حالی که "ظرافتهای" زنانه مانند سوتین و شورت هرگز نباید در خشک کن قرار گیرد ، پارچه های نازک یا توری دیگری وجود دارد که متناسب با توصیف است.

 

هر نوع لباس پارچه ای آزاد ساخته شده از ابریشم یا ابریشم یا تزئینات از مهره های سبک یا پولک ، گلدوزی یا تزئینات آهنی (پیراهن های ورزشی) اضافه شده است باید در چرخه آرام خشک شود. استفاده از این چرخه برای پارچه های با کارایی بالا بسیار مهم است. این لباس ها نمی توانند گرمای زیاد را تحمل کنند. آنها از بین می روند ، بهم می چسبند و ممکن است در اثر حرارت زیاد محو شوند.

 

نیازی به استفاده از چرخه ملایم برای لباس های نخی ، لباس زیر مردانه ، شلوار جین ، ملحفه ، پارچه ، یا حوله نیست.

 

فشار دائمی یا چرخه مقاوم در برابر چین و چروک

چرخه دائمی مطبوعات باید تقریباً برای هرچیزی که می پوشید مانند پیراهن ، بلوز ، لباس ، شلوار کوتاه ، کت ، لباس بیرونی ، حتی جوراب های غیر نخی استفاده شود. در حالی که برخی از تولیدکنندگان توصیه می کنند از آن برای هر پارچه مصنوعی (پلی استر) استفاده شود. من آن را برای هر نوع لباس قابل شستشوی پنبه ، رامی ، پارچه کتانی یا الیاف طبیعی نیز توصیه می کنم. چرخه فشار دائمی برای جلوگیری از چروک شدن و صدمه ای که گرمای زیاد می تواند از سطح متوسط ??گرما استفاده کند. بسیاری از چرخه های فشار دائمی خشک کن های امروزی مدت زمان خنک شدن حدود 10 دقیقه دارند که فقط از هوای دمای اتاق برای شل شدن چین و چروک های پارچه استفاده می کند. پارچه خنک تر وقتی به اندازه پارچه در دمای بالاتر جمع می شود ، چین و چروک نمی خورد.

 

پرس دائمی به این معنی نیست که لباس های شما کاملاً بدون چین و چروک از خشک کن خارج می شوند. همچنین می توانید با برداشتن سریع لباس و آویزان یا تا شدن آن ، نیاز به اتو را کاهش دهید.

 

چرخه منظم ، خودکار یا خشک خشک شده

این چرخه حوله ، ملحفه ، عرق و شلوار جین است.

 

آیا خشک خشک خودکار را انتخاب می کنید که از سنسور رطوبت برای تعیین خشک بودن لباس استفاده می کند یا زمان مورد نیاز لباس را انتخاب می کنید ، چرخه منظم از بالاترین تنظیم گرمای موجود در خشک کن استفاده می کند. گرچه لباس شما را کوچک نمی کند (آب گرم در واشر این کار را می کند) ، می تواند دکوراسیون ها را ذوب کند ، لکه ها و چین و چروک ایجاد کند.

 

سنسور رطوبت تنها در صورت تمیز نگه داشتن آن کارا خواهد بود. استفاده منظم از ورق های خشک کن ، پوششی از باقیمانده باقی می گذارد که مانع کار سنسور می شود تا لباس بیش از حد خشک شود و پول شما را هدر دهد. یک پنبه را به الکل مالیده آغشته کنید و هر ماه تمیزکاری خوبی روی آن انجام دهید.

 

به یاد داشته باشید ، گرمای زیاد روی پارچه ها سخت است. آن را فقط برای محکم ترین پارچه ها انتخاب کنید.

 

چرخه بخار

بعضی از مدلهای خشک کن دارای یک ویژگی هستند که مستقل از چرخه خشک کردن سنتی درون درام بخار ایجاد می کند. چرخه بخار برای شادابی لباسهایی که نیازی به شستشو ندارند اما به کمی بو و رفع چین و چروک نیاز دارند خوب است. بخار مرطوب به روند خشک شدن کمک نمی کند.

 

چرخه بخار را می توان در پایان چرخه خشک کردن اضافه کرد تا از چین و چروک جلوگیری کند اگر فراموش کردید لباس را به سرعت از خشک کن بردارید.