سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه ظرف های خود را سریع و موثر بشویید؟

چگونه ظرف های خود را سریع و موثر بشویید؟

اگر در خانه مجلل ماشین ظرفشویی ندارید ، می دانید که ظرف ها به چه سرعت می توانند جمع شوند و آشپزخانه شما را ویران کنند. حتی اگر شما یک سیستم ضد شکست برای تسخیر برج بشقاب و لیوان قهوه خود دارید ، شستن دستی ظروف شما باعث صرف وقت و انرژی اضافی می شود - و سپس ژیمناستیک ذهنی این است که آیا بعد از این همه تلاش ، هیچ یک از ظروف شما نیست؟ در واقع تمیز هستند


خوشبختانه ، زندگی بدون ماشین ظرفشویی لازم نیست بدبخت باشد - یا مملو از میکروب باشد. برای همه افرادی که در تیم شستن دست هستند (با انتخاب یا با زور) ، در اینجا چند نکته برای اطمینان از تمیز کردن ظرف های خود آورده ایم.

 گریس

اولین قدم برای یک رژیم موثر شستشوی دست (و کارآمد) حذف مواد غذایی مانده یا چربی از ظرف هایتان است. در این مرحله ، آب داغ کلیدی است - اما بخاطر داشته باشید که گرما برای تمیز کردن واقعی ظروف شما نیست.


دمای مورد نیاز برای از بین بردن باکتری بسیار بالاتر از آن است که پوست شما از پس آن برمی آید و احتمالاً بالاتر از درجه حرارت شیر ??است. اما آلن مایکل ، سردبیر Home Viable ، گفت که دمای آب شما نقش مهمی در آماده سازی آنها برای ضد عفونی کردن دارد. وی گفت: "ثابت شده است که آب گرم ضد عفونی کننده شنی است ، اما برای شل شدن غذا و چربی چسبیدن به ظرف های شما بسیار خوب عمل می کند."


با آب گرم می توانید با اسفنج یا برس ملایم و صابون ملایم همه چیز را یکبار مصرف کنید تا سینک ظرفشویی شما تمیز شود.


اگر با ذرات غذای سرسخت تری مانند پس مانده کالاهای پخته شده روی قابلمه ها و قابلمه ها روبرو هستید ، لیلی کامرون ، ناظر در خدمات خارق العاده ، می گوید با استفاده از قبل خیساندن باید از آنها کمک بگیرید. یک سینک ظرف یا ظرف را با آب داغ پر کنید ، مقداری صابون ظرف یا جوش شیرین اضافه کنید و بگذارید ظروف آشپزی شما به مدت 15 تا 30 دقیقه قبل از شستن بمانند.

وقتی نوبت به ظرف شویی می رسد ، سفارش مهم است. برای جلوگیری از پخش میکروب یا ذرات غذا و تمیزتر نگه داشتن آب ظرف ، متخصصان نظافت توصیه می کنند که کثیف ترین وسایل را برای آخر وقت ذخیره کنید. کامرون می گوید: "فرایند شستشو را با وسایلی که کمتر کثیف مانند لیوان و لیوان هستند ، شروع کنید ، سپس به کثیف ترین چیزها مانند کاسه ها و ظرف ها بروید و با کثیف ترین وسایل مانند قابلمه ها و قابلمه ها به پایان برسانید." برای سهولت کار ، می توانید ظرف های آلوده تری را در محلول خیساندن نگه دارید در حالی که ظرف های دیگر را تمیز می کنید.


تمیز کردن و تمیز کردن یک چیز نیست

وقتی صحبت از میکروب های منتقله از غذا می شود ، تفاوتی بین ظاهر تمیز و تمیز وجود دارد و حدس ما این است که شما هدف دوم را دنبال می کنید. آب داغ و صابون ظرف برای چربی زدایی ظروف بسیار مناسب است ، اما اگر در پایان شستن دست خود واقعاً ظروف بدون میکروب می خواهید ، این کار به مرحله دیگری نیاز دارد.


سازمان بهداشت عمومی Stop Foodborne Illness یکی از دو روش را توصیه می کند: شما می توانید ظروف خود را در یک حمام آب گرم واقعاً معلق (حداقل 170 درجه فارنهایت ، حداقل به مدت 30 ثانیه) معلق کنید یا ظروف را در محلول ضد عفونی کننده سفید کننده و آب خیس کنید. (یک قاشق غذاخوری سفید کننده کلر بدون بو و یک گالن آب خنک ، حداقل به مدت یک دقیقه).

شما از جنگل بیرون نیستید باور کنید یا نکنید ، نحوه خشک کردن ظروف در واقع به تمیزی آنها کمک می کند. به جای استفاده از پارچه ظرفی که به طور بالقوه مملو از جوانه است برای خشک کردن ظروف خود ، روی یک قفسه خشک کن سرمایه گذاری کنید و بگذارید تا خشک شود. خشک شدن هوا نه تنها از انتشار غیرضروری میکروب ها جلوگیری می کند. همچنین زمان پاک کردن هر قطعه به صورت جداگانه بسیار کمتر است.


اگر عجله دارید ، کامرون پیشنهاد می کند برای پاک کردن ظروف شیشه ای ، ظروف و کاسه های خود یک حوله تمیز بگیرید - کافی است حوله را با خیس مرطوب عوض کنید. و اگر قفسه خشک کن ندارید یا فضای کافی ندارید ، Leanne Stapf ، معاون عملیات سازمان نظافت ، می گوید شما همیشه می توانید از یک کوره اضافی استفاده کنید.

احتمالاً شنیده اید که اسفنج ها محل جاسازی باکتری های بالقوه خطرناک هستند ، و هنگامی که آنها تمیز نشوند ، ممکن است کثیف تر از توالت باشند. برای جلوگیری از پاک کردن میکروب های ناخوشایند در تمام ظرف هایی که می خواهید تمیز کنید ، حتما روزانه اسفنج یا برس خود را تمیز کنید.

یک روش موثر برای تمیز کردن اسفنج استفاده از سرکه یا سفید کننده است (اما هرگز با هم!). استاپف به روش خیساندن خود قسم می خورد. او می گوید: "شما می توانید یک فنجان را با سرکه پر کنید و اسفنج را برای حدود پنج دقیقه خیس کنید ، یا می توانید یک فنجان را با سفید کننده رقیق - ½ فنجان سفید کننده برای هر گالن آب - پر کنید و اسفنج را به مدت پنج دقیقه خیس کنید."


حتی اگر مرتباً وسایل خود را تمیز می کنید ، بسته به اینکه چند بار با دست می شوید ، باید اسفنج یا برس خود را به طور منظم ، از ماهیانه تا هفتگی ، تعویض کنید. (به نظر می رسد حتی بهترین تلاش های ما در زمینه بهداشت اسفنج نیز بسیار موثر است.)